Analisis Ketepatan Waktu Pengiriman Terhadap Kepuasan Konsumen pada J&T Express Kota Bima
DOI:
https://doi.org/10.59246/muqaddimah.v2i4.1017Keywords:
On time delivery, Customer satisfaction, J&T Express Bima CityAbstract
To determine satisfaction when using expedition services, timeliness is the main reason in determining consumer satisfaction when using a service. The aim of this research is to determine the effect of timeliness of delivery on consumer satisfaction at J&T Express Bima City. The type of research is associative. The research instrument uses questionnaire with a Likert scale. The population used in this research is all consumers who have used J&T Express services, the number of which is unknown (Unknown Population). The number of samples used in this research was 96 respondents with a sampling technique, namely purposive sampling. Data collection techniques using observation, questionnaires and literature study. Data analysis techniques by carrying out validity tests, reliability tests, simple linear regression tests, correlation coefficients, determination tests, and t tests. The results of this research show that on time delivery has a significant effect on consumer satisfaction at J&T Express, Bima City.
References
Ardila, L., & Irawan, B. (2022). Pengaruh Harga, Ketepatan Waktu Dan KualitasPelayananTerhadap Kepuasan Pengguna Jasa Ekspedisi J&T Express DiPatokbeusi Subang. Jurnal Administrasi Bisnis, Vol 3 (4)(Available online at:http://ojs.stiami.ac.id/index.php/JAMBIS), 480–493.
Hasanah, F. I. (2019). Hubungan Kualitas Pelayanan dan Ketepatan Waktu Terhadap Kepuasan Pelanggan (Studi pada Nnja Express Kota Singkawang Kalimantan Barat
Jaya Sakti B.,& Manajemen, J.(2018). Pengaruh Ketepatan Waktu,Dan Pelayanan Online Terhadap Kepuasan Pelanggan (Studi pada J&T Express Kota Semarang). Diponegoro Journal of Management, 7(4), 1–8. http://ejournal-s1.undip.ac.id/index.php/dbr
Nasution, S. W., & Nofirda, F. A. (2023). PENGARUH KETEPATAN WAKTU PENGIRIMAN DAN KUALITAS PELAYANAN TERHADAP KEPUASAN PELANGGAN J & T EXPRESS PEKANBARU ( Studi Kasus Pada J & T Express Payung Sekaki ). 2(1), 337–346.
Renouw, A. A., Maryen, A., & Apriani, M. M. L. (2023). Pengaruh Kualitas Pelayanan, Ketepatan Waktu Pengiriman dan Fasilitas terhadap Kepuasan Pelanggan J&T Express Cabang Kota Sorong. Journal Of Social Science Research, 3(5), 4428–4444. www. jurnal.imsi.or.id Khurrohman, Taufik., dan M Rofiq Junaidi, M.R. 2023. Pengaruh Harga, Ketepatan Waktu Pengiriman dan Kualitas Pelayanan Terhadap Kepuasan Pelanggan Pada Jasa Pengiriman J&T Express Cabang Tanon Kabupaten Sragen. Journal of Economics and Business Research. Vol. 2, No. 2 (2023), page 142-153.
Juniariski f., Hamdani, G, & Pramadani.(2016). Pengaruh Ketepatan waktu pelayanan,Dan Tarif Pengiriman Terhadap Kepuasan Pelanggan PT. POS INDONESIA (Studi Kasus Pada Pelanggan PT. Langsung Indah Gresik).
Khurrohman, Taufik., dan M Rofiq Junaidi, M.R. 2023. Pengaruh Harga, Ketepatan Waktu Pengiriman dan Kualitas Pelayanan Terhadap Kepuasan Pelanggan Pada Jasa Pengiriman J&T Express Cabang Tanon Kabupaten Sragen. Journal of Economics and Business Research. Vol. 2, No. 2 (2023), page 142-153.
Marheiningsi, dan Amirulmukminin.2020. Pengaruh Variasi Produk Dan Fasilitas Terhadap Minat Beli Ulang Konsumen Pada Ilo Peta Kota Bima). Jurnal Ilmu Sosial dan Pendidikan. Vol. 4. No. 3 Juli 2020.
Juniariska, S., Rachma, N., & Primanto, A. B. (2020). Pengaruh Kualitas Pelayanan, Ketepatan Waktu, Dan Tarif Pengiriman Terhadap Kepuasan Pelanggan PT. POS INDONESIA (Studi Kasus Pada Pelanggan PT. POS INDONESIA Cabang Gempol). Jurnal Ilmiah Riset Manajemen, 9(12)..
Syaifullah, S., & Mira, M. (2018). Pengaruh Kualitas Pelayanan dan Ketepatan Waktu Terhadap Kepuasan Pelanggan Pada Nasabah Pt Pegadaian (Persero) Batam. JIM
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 MUQADDIMAH: Jurnal Ekonomi, Manajemen, Akuntansi dan Bisnis
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.