Analisis Strategi Pemasaran Dalam Meningkatkan Volume Penjualan Pada Koperasi Pegawai Republik Indonesia (KPRI) “Bung” LLDIKTI Wilayah IX

Authors

  • Rismoyo Hk Hasanuddin STIMLPI Makassar
  • Renny Mointi STIMLPI Makassar
  • Khairinah Rosyadah STIMLPI Makassar

DOI:

https://doi.org/10.59246/muqaddimah.v2i1.598

Keywords:

sales volume, marketing strategy, KPRI

Abstract

The purpose of this study was to determine the extent to which marketing strategy analysis affects sales volume. Koperasi Pegawai Republik Indonesia (KPRI) which is engaged in retail sales and savings and loans is the subject of this research. In this study, a sample of ten people was selected, and the data were analyzed using basic linear regression analysis. Data were collected using a questionnaire. The data analysis method uses hypothesis testing and basic linear regression analysis tools. Based on the research results, the marketing strategy variable (X) simultaneously has a positive and negligible effect on sales volume (Y), which means that if the marketing strategy is not effective, the sales volume will not increase.

References

Amandraya, K. (2021). 1 , 2 , 3. 6(2), 16–25.

Astuti, P. P., & Irfan, A. (2023). Pengaruh Kualitas Pelayanan Terhadap Kepuasan Pelanggan pada Warkop 51 Daya di Kota Makassar. Jurnal Ekonomi Prioritas, 3(3), 119-127.

Dan, P., Pada, P., & Yoga, U. D. (2019). MENGGUNAKAN ANALISIS SWOT DALAM MENINGKATKAN. 4(2).

Dedi Susanto. (2022). Pengaruh Strategi Pemasaran Terhadap Peningkatan. 2016, 1–10.

Haryanto, R., Pebriyanto, A., & Banjarmasin, P. N. (2020). PENERAPAN DIGITAL MARKETING SEBAGAI STRATEGI. 2.

Hidayah, I., Ariefiantoro, T., Nugroho, D. W. P. S., & Suryawardana, E. (2021). Analisis Strategi Bauran Pemasaran Dalam Meningkatkan Volume Penjualan (Studi Kasus Pada Pudanis Di Kaliwungu). Solusi, 19(1), 76–82. https://doi.org/10.26623/slsi.v19i1.3001

Irfan, A. (2021). Analisis Strategi Pemasaran Rumah Terhadap Penigkatan Volume Penjualan Pada PT. Clarimond Astro Makassar. YUME: Journal of Management, 4(2).

Irfan, A., Latif, N., & Ismail, A. (2021). Pengaruh Kualitas Produk Terhadap Loyalitas Nasabah pada Kantor AJB Bumiputera 1912 Cabang Ujung Tanah. SEIKO: Journal of Management & Business, 4(2), 171-178.

Irfan, A., Nuryadin, A., & Alim, A. (2023). The Influence of Location and Price on Shopping Decisions at Practical Gelael Makassar. Jurnal Economic Resource, 6(1), 191-199.

Irfan, A., Mahfudnurnajamuddin, M., Hasan, S., & Mapparenta, M. (2020). The effect of destination image, service quality, and marketing mix on tourist satisfaction and revisiting decisions at tourism objects. International Journal of Multicultural and Multireligious Understanding, 7(8), 727-740.

MAS’ARI, A., Hamdy, M. I., & Safira, M. D. (2020). Analisa Strategi Marketing Mix Menggunakan Konsep 4p (Price, Product, Place, Promotion) pada PT. Haluan Riau. Jurnal Teknik Industri: Jurnal Hasil Penelitian Dan Karya Ilmiah Dalam Bidang Teknik Industri, 5(2), 79. https://doi.org/10.24014/jti.v5i2.8997

Muhartini, A. A., Sahroni, O., Rahmawati, S. D., Mahuda, I., Bangsa, U. B., Linear, R. S., & Banten, P. (2021). Analisis peramalan jumlah penerimaan mahasiswa baru dengan menggunakan metode regresi linear sederhana. 1(1), 17–23.

Nursyirwan, V. I., Ardaninggar, S. S., Septiningrum, L. D., Gustiasari, D. R., & Hasan, J. M. (2020). IMPLEMENTASI STRATEGI PEMASARAN DALAM MENINGKATKAN VOLUME PENJUALAN. 03(02), 238–244.

Ogi, 1Firna M. A. Poluan 2Silvya L. Mandey 3Imelda W.J. (2019). STRATEGI MARKETING MIX DALAM MENINGKATKAN VOLUME PENJUALAN ( STUDI PADA MINUMAN KESEHATAN INSTANT ALVERO ) MARKETING MIX STRATEGY IN INCREASING SALES VOLUME ( STUDY ON ALVERO INSTANT HEALTH DRINKS ). 7(3), 2969–2978.

Rusdi, M. (2019). Strategi Pemasaran Untuk Meningkatkan Volume Penjualan Pada. 6(2).

Downloads

Published

2023-11-17

How to Cite

Rismoyo Hk Hasanuddin, Renny Mointi, & Khairinah Rosyadah. (2023). Analisis Strategi Pemasaran Dalam Meningkatkan Volume Penjualan Pada Koperasi Pegawai Republik Indonesia (KPRI) “Bung” LLDIKTI Wilayah IX . MUQADDIMAH: Jurnal Ekonomi, Manajemen, Akuntansi Dan Bisnis, 2(1), 227–235. https://doi.org/10.59246/muqaddimah.v2i1.598