Strategi Guru PAI dalam Menghadapi Perbedaan Kemampuan Peserta Didik

Authors

  • Dwiyana Ndari Saputri STIT Diniyyah Puteri REY Padang Panjang
  • Serli Notapiya STIT Diniyyah Puteri REY Padang Panjang

DOI:

https://doi.org/10.59246/alfihris.v3i1.1219

Keywords:

teacher strategy, Islamic religious education, student abilities

Abstract

This study examines the strategies of Islamic Education (PAI) teachers in addressing differences in student abilities. Teachers employ individual and group approaches, along with methods such as lectures, discussions, and exercises to enhance student absorption. Factors influencing these differences include family background, interest, and environment. The study aims to identify how teachers motivate students and create a conducive learning environment.

 

 

References

Aditiafriani. (2018). Strategi guru menghilangkan perilaku je uh dan lupa pada peserta didik dalam pembelajaran fiqih di MAN 1 Makassar. Angewandte Chemie International Edition, 6(11), 951–952, 5–24.

Agustina, R. (2022). Strategi guru PAI dalam meningkatkan pembelajaran PAI: Studi analisis di AMAN 1 Krueng Barona Jaya. (Unpublished manuscript).

BakhshBaloch, A. (2017). Strategi guru dalam mengatasi kejenuhan belajar siswa di Madrasyah Ibtidaiyah Negeri 1 Talang Ubi Pendopo. Jurnal Pendidikan, 11(1), 92–105.

Dasar, S. (2024). Cara guru meningkatkan daya ingat siswa di sekolah dasar. Jurnal Pendidikan Dasar, 2(3), 248–254.

Hulu, N., & Manggoa, R. (2022). Strategi guru PAI mengatasi kejenuhan proses belajar peserta didik di SMA Pelita Ngabang. Coram Mundo: Jurnal Teologi dan Pendidikan Agama Kristen, 3(1), 01–06. https://doi.org/10.55606/corammundo.v3i1.16

Isti, I., & Ichsan, I. (2021). Masalah lupa, kejenuhan, dan kesulitan siswa serta mengatasinya dalam pembelajaran di MI/SD. Limas Pendidikan Guru Madrasah Ibtidaiyah, 2(1), 102–111. https://doi.org/10.19109/limas_pgmi.v2i1.7671

Miftach, Z. (2018). Prestasi belajar siswa dalam memahami metode pembelajaran mind mapping. Jurnal Pendidikan, 53–54.

Munthe, M., Lastiur, & Naibaho, D. (2024). Memahami peserta didik melalui prinsip-prinsip kepribadian. Jurnal Ilmiah Mahasiswa, 2(1), 46–52. https://doi.org/10.59603/niantanasikka.v2i1.242

Rachman, T. (2018). Psikologi pendidikan. Angewandte Chemie International Edition, 6(11), 951–952, 10–27.

Rodríguez, V., Velastequí, R., & Maldonado, M. (2019). Ingatan, lupa, dan transfer dalam belajar dan pembelajaran oleh. Jurnal Pendidikan, IV(1), 1–23.

Yusmita, G. (2021). Strategi pembelajaran guru pendidikan agama Islam dalam meningkatkan gaya belajar siswa di SMA Negeri 1 Sekampung. IAIN Metro, 11–14.

Downloads

Published

2025-01-18

How to Cite

Dwiyana Ndari Saputri, & Serli Notapiya. (2025). Strategi Guru PAI dalam Menghadapi Perbedaan Kemampuan Peserta Didik. ALFIHRIS : Jurnal Inspirasi Pendidikan, 3(1), 184–195. https://doi.org/10.59246/alfihris.v3i1.1219